23. JANUAR 2018

10 gode råd om ansættelse

Som frivillig kontaktperson har du brug for en bred vifte af kompetencer, bla. skal du vide, hvordan man ansætter nye medarbejdere

csm_20170201-P2010090_61ec36950a.jpg

Ansættelsesforløbet er en del Folkekirkens Lederuddannelse.

Af: Jesper Moll

Med en målrettet lederuddannelse øger du dine kompetencer, så du kan blive en endnu bedre leder for medarbejderne. En af opgaverne som leder er ansættelse af nye medarbejdere, og det er et af emnerne på Folkekirkens Lederuddannelse, der starter nye hold til foråret.

Kom godt igennem ansættelsesprocessen

Inden man skriver stillingsopslaget og sender det ud i den vide jobverden, skal man gøre sig overvejelser om, hvad det er for en type medarbejder, man har brug for. I videoen nedenfor kan du få ti gode råd om resten af ansættelsesprocessen og en forsmag på de emner, som Folkekirkens Lederuddannelse dækker. 

 

Specielt udviklet til kontaktpersoner

Folkekirkens Lederuddannelse er den første lederuddannelse, der er specielt udviklet til kontaktpersoner i menighedsråd. Uddannelsen giver dig konkret og opdateret viden om rollen som leder og er udviklet med afsæt i Landsforeningens erfaring og interviews med kontaktpersoner om deres opgaver.

I løbet af uddannelsens fire moduler får du et overblik over kontaktpersonens opgaver og konkrete redskaber, der kan bruges i den daglige ledelse. Uddannelsen inddrager både HR og juridiske personaleforhold.

Meld dig til

I foråret 2018 starter vi to kurser op. Læs mere om kurserne her:

Fra 4. april i Støvring

Fra 11. april i Aabenraa

Vil du vide mere?
Skriv til kursus@menighedsraad.dk eller ring på 8732 2133.